o ile więcej, o ile mniej
1. Cel dla ucznia. Nauczycie się obliczać liczby np. o 8 większe i o 8 mniejsze. Obliczmy: O ile mniej pieniędzy ma Daria od Adama? 34 – 29 = 5 O ile więcej pieniędzy ma mama od Darii? 56 – 29 = 27 Ułóż podobne pytanie wykorzystując powyższe [...]
pon, Wrz 11, 2017
Source: http://lubiematematyke.blog.pl
Ludzki mózg jest tak skonstruowany, że przebieg wszystkich zjawisk ilościowych opisuje liniowo niezależnie od rzeczywistego ich przebiegu. Jest stworzony do interpolacji liniowej. Czy jest ona dobrym przybliżeniem rzeczywistości? Zapraszam do lektury. Rozpocznijmy od prostego przykładu. Wiemy, że $sqrt{1}=1$, zaś $sqrt{1{,}96}=1{,}4$. Liczba $1{,}48$ leży pośrodku pomiędzy $1$ a $1{,}96$. Dlatego jesteśmy [...]
pon, Wrz 04, 2017
Source: http://byc-matematykiem.pl
pon, Sie 28, 2017
Source: http://www.kowalskimateusz.pl